マイン
MAIN
性格
魔法機関所属。圧倒的な実力が認められ、高い地位に就いている。普段は温厚な性格だが、戦闘に入ると好戦的な一面が垣間見える。体の内の炎を常に発散しながらオーバーヒートを防いでいる。大事に護っていたセレナが行方不明になり、塔の中に入っていったと言う情報を頼りに塔の中へ。
PERSONAL
Magic agency affiliation.Overwhelming ability was observed, it has held a high position.But good-natured personality usually, belligerent and enter the battle.Important Serena is missing, into a tower that went into in the tower.
プロフィール
身長 | 183cm | 体重 | 84kg |
年齢 | 28歳 | 誕生日 | 3/1 |
好き | セレナ | ||
嫌い | セシル |
PROFILE
height | 183cm | weight | 84kg |
age | 28 | birthday | March 1 |
like | serena | ||
Hate | cecil |
コマンドリスト
A | 朽ちる燐寸(溜め可能) |
JA/B | 空中朽ちる燐寸 |
B | 式駆り (空中可) |
C | 焔刀 (空中可)(溜め可能) |
A | 炎菜架 (空中可) |
B | 火華の羽衣 (空中可) |
C | 燃え盛る炎 (空中可) |
D | 送り火葬刃 |
D | 火車の轍 (空中可) |
COMMAND
A | Rot flame(Keep press) |
JA/B | AIR Rot flame |
B | Drive(+Air) |
C | Flame blade (+Air)(Keep press) |
A | HONAKA(+Air) |
B | Plumage hihana(+Air) |
C | Burning flame(+Air) |
D | Cremation bonfire(+Air) |
D | Rut fire (+Air) |
技集 (通常技)
IMAGE (Normal)
A
コンボの拾い等で使いやすい。
A近Bからのエリアルがメイン。
高速の下段崩しとして使える。
A近Bからのエリアルがメイン。
高速の下段崩しとして使える。
--
A
Easy to use in the combo.
Aerial from AShort B.
Aerial from AShort B.
--
近B
上に判定が強いので、エリアル前の拾いとして使いやすい。
--
Short B
Strong determination to above. Used to pick up the aerial.
--
遠B
広い判定で牽制として使いやすい。
--
Long B
Easy to use as checks and balances.
--
C
空中ヒット時 スライドダウン誘発
画面端でCやCがつなげられる。
中央ではCBが安定。
画面端でCやCがつなげられる。
中央ではCBが安定。
--
C
Air hit during the slide down induce
--
D
横に長い判定で牽制として使える。
ヒット時式駆り(B)繋ぎが便利。
ガード時は朽ちる燐寸(A)でフォロー。
ヒット時式駆り(B)繋ぎが便利。
ガード時は朽ちる燐寸(A)でフォロー。
ダメージ判定が前に残り続ける
低姿勢で回避可能
低姿勢で回避可能
D
Used as a checks and balances in the long decision next.
Hit during the Drive (B) is convenient.
When the guard is Rot flame (A).
Hit during the Drive (B) is convenient.
When the guard is Rot flame (A).
Continue remaining damage judgment
It can be avoided at a low attitude
It can be avoided at a low attitude
A
空中攻撃を回避可能の対空技
ヒット時はBでダウンさせると有利になる。
ヒット時はBでダウンさせると有利になる。
--
A
anti-air
When the hit will be advantageous to down at B.
When the hit will be advantageous to down at B.
--
B
地上ヒットで引き寄せ。
空中ヒットで確定ダウン。
地上密着時にB炎菜架(A)ができるようになるとダメージを伸ばせるようになる。
空中ヒットから朽ちる燐寸(溜め)(A)で大幅有利に攻められる。
空中ヒットで確定ダウン。
地上密着時にB炎菜架(A)ができるようになるとダメージを伸ばせるようになる。
空中ヒットから朽ちる燐寸(溜め)(A)で大幅有利に攻められる。
--
B
Drawn on the ground hit.
Confirm down in the air hit.
When so that it is BHONAKA(A)at the ground closely so it can stretch damage.
It is greatly advantageous to move from the from the air hit Rot flame(Keep press)(A).
Confirm down in the air hit.
When so that it is BHONAKA(A)at the ground closely so it can stretch damage.
It is greatly advantageous to move from the from the air hit Rot flame(Keep press)(A).
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C
飛び込んできた相手に先読みで出しておく技で空中ガード不可能。
判定が広く前方向全てをカバーする。画面端ではコンボに使える。
判定が広く前方向全てをカバーする。画面端ではコンボに使える。
対空技ではないため、空中技を回避できない。
前方にダメージ判定が残り続けるので刺し込みが容易。ガードされて反撃確定。
前方にダメージ判定が残り続けるので刺し込みが容易。ガードされて反撃確定。
C
Anti-aircraft technique to be out in the look-ahead to the other party, which has jumped
The determination is to cover all forward widely. In the corner it can be used in the combo.
The determination is to cover all forward widely. In the corner it can be used in the combo.
Because it is not an anti air, it can not be avoided in the air technique.
Easy narrowing sting because damage judgment continues to remain in the front. Guard to counterattack finalized.
Easy narrowing sting because damage judgment continues to remain in the front. Guard to counterattack finalized.
D
ジャンプした相手に先読みで出しておく技で空中ガード不可能。
Cよりも判定が横に長くヒット時のリターンが大きい。
Cよりも判定が横に長くヒット時のリターンが大きい。
対空技ではないため、空中技を回避できない。
前方にダメージ判定が残り続けるので刺し込みが容易。ガードされても反撃はないが、しゃがみや対空技で回避可能なので、相手が飛んでいない限りまず当たらない。
前方にダメージ判定が残り続けるので刺し込みが容易。ガードされても反撃はないが、しゃがみや対空技で回避可能なので、相手が飛んでいない限りまず当たらない。
C
Anti-aircraft technique to be out in the look-ahead to the other party, which has jumped
Long hit at the time of the return next to the judgment than C is large.
Long hit at the time of the return next to the judgment than C is large.
Because it is not an anti air, it can not be avoided in the air technique.
Easy narrowing sting because damage judgment continues to remain in the front. There is no counterattack be guard, but can be avoided by crouching and surface-to-air skills. It does not hit as long as the other party is not flying.
Easy narrowing sting because damage judgment continues to remain in the front. There is no counterattack be guard, but can be avoided by crouching and surface-to-air skills. It does not hit as long as the other party is not flying.
A
隙がもっとも小さい
ジャンプ回避可能
A
It is the smallest gap
Jump around
B
横に長く、隙も小さく牽制に便利。
ジャンプ回避可能
B
Next to long, chance is also small convenient to checks and balances.
Jump around
C
中段としての崩し性能があり、ジャンプするので足元への技を避けながら攻撃できる。ヒット時はエリアルが可能。
ガード後反撃確定 / 対空技で回避可能
C
Overhead
It can attack while avoiding the feet.
It can attack while avoiding the feet.
Punishable / Vulnerable to anti-air
D
ダウン技で牽制として使える。ヒット時は朽ちる燐寸(溜め)(A)で有利に攻められる。
ジャンプ回避可能
D
knockdown
When the hit is advantageously move from the Rot flame(Keep press)(A).
When the hit is advantageously move from the Rot flame(Keep press)(A).
Jump around
JA
下方向に強く、隙も小さい。
--
JA
Strongly in the downward direction, gap is also small.
--
JB
中段技。コンボの中継として使いやすい。
--
JB
Overhead. Easy to use in the combo.
--
JC
中段技。ヒット時、空中ダッシュでキャンセル可能。判定が強く、飛込みにも後ジャンプしながら置くように出せる。
--
JC
Overhead. When hit, it can be canceled in the air dash. The determination is strong, it puts out to place while jumping rear also to dive.
--
JD
横に長く、ダメージ判定も伸びないので強い。
壁端でカウンター時に壁バウンド誘発で追撃が可能。
壁端でカウンター時に壁バウンド誘発で追撃が可能。
低姿勢、しゃがみで回避可能。着地硬直が存在する。
JD
Next to long, because it does not stretch even damage judgment strong.Possible pursuit by a wall bound trigger at the counter on the wall end.
Low profile, can be avoided by crouching. Landing rigidity exists.
技集 (必殺技)
IMAGE (special)
A 朽ちる燐寸
基本的な飛び道具。遠距離での牽制に。フェイタルシフトで2ヒットするようになる。
低姿勢回避可能。
JD
Next to long, because it does not stretch even damage judgment strong.Possible pursuit by a wall bound trigger at the counter on the wall end.
Low profile, can be avoided by crouching. Landing rigidity exists.
A 朽ちる燐寸(溜め)
4ヒットするようになり、固めの性能が上がる。地面を這うので低姿勢でよける事が出来ず、ジャンプさせやすくなる。DやBから出してセットプレイを行う。フェイタルシフトで6ヒットに増加する。
--
JD
Next to long, because it does not stretch even damage judgment strong.Possible pursuit by a wall bound trigger at the counter on the wall end.
Low profile, can be avoided by crouching. Landing rigidity exists.
JA 空中朽ちる燐寸
下方向に矢を射出する。相手が対空しようとしたところを狙って使用する。強制ダウン効果なのでエリアルの締めにも。
近距離ガード時反撃確定
JD
Next to long, because it does not stretch even damage judgment strong.Possible pursuit by a wall bound trigger at the counter on the wall end.
Low profile, can be avoided by crouching. Landing rigidity exists.
JB 空中朽ちる燐寸
遠距離に対して有効な飛び道具。
ダッシュ等で下を潜られると反撃確定
JD
Next to long, because it does not stretch even damage judgment strong.Possible pursuit by a wall bound trigger at the counter on the wall end.
Low profile, can be avoided by crouching. Landing rigidity exists.
B 式駆り
大きく前に前進しつつ、ダウンを奪えるので地上戦で何かを引っ掛けた時に咄嗟に出せると強い。低姿勢で技を避けるので避けつつダウンを奪う立ち回りが可能。2段目は空中ガード不能なので垂直とび等で様子見している相手に対して差し込める。2段目は相手が空中にいる場合や、持続当てした場合に拾いなおしが可能になる。
2段目しゃがみ回避可能 ガード時反撃確定
JD
Next to long, because it does not stretch even damage judgment strong.Possible pursuit by a wall bound trigger at the counter on the wall end.
Low profile, can be avoided by crouching. Landing rigidity exists.
C / JC 焔刀
無敵状態で切り返しとして使える。ただし、しゃがみ回避可能なので対策されやすい。安全に切り返したいなら火車の轍を使おう。
しゃがみ回避可能
JD
Next to long, because it does not stretch even damage judgment strong.Possible pursuit by a wall bound trigger at the counter on the wall end.
Low profile, can be avoided by crouching. Landing rigidity exists.
C / JC 焔刀(長押し)
焔刀でCを押し続けると更に追撃を行う。威力の底上げに
しゃがみ回避可能
JD
Next to long, because it does not stretch even damage judgment strong.Possible pursuit by a wall bound trigger at the counter on the wall end.
Low profile, can be avoided by crouching. Landing rigidity exists.
A 炎菜架
判定は狭いが、膝から上は無敵、空中攻撃完全無敵で高威力でヒット時のリターンが非常に高い。下段技には弱いが、空中や上段方向に判定がある技には強い。
--
JD
Next to long, because it does not stretch even damage judgment strong.Possible pursuit by a wall bound trigger at the counter on the wall end.
Low profile, can be avoided by crouching. Landing rigidity exists.
B 火華の羽衣
移動投げ。地上拾いの場合は追撃できないが、A等浮かせてから拾う場合は追撃が行える。お手軽に行える固め中の崩し行動
ジャンプ回避可能
JD
Next to long, because it does not stretch even damage judgment strong.Possible pursuit by a wall bound trigger at the counter on the wall end.
Low profile, can be avoided by crouching. Landing rigidity exists.
C 燃え盛る炎
遠距離の相手に対して使用可能。スキが少なく当てて有利です。
--
JD
Next to long, because it does not stretch even damage judgment strong.Possible pursuit by a wall bound trigger at the counter on the wall end.
Low profile, can be avoided by crouching. Landing rigidity exists.
D 送り火葬刃
一気に端まで届く飛び道具。近距離でヒットするか、浮いた状態でヒットすると壁に叩きつけられるので、追撃が容易になる。距離が離れるほど威力が落ちる。
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JD
Next to long, because it does not stretch even damage judgment strong.Possible pursuit by a wall bound trigger at the counter on the wall end.
Low profile, can be avoided by crouching. Landing rigidity exists.
D 火車の轍
体の周りに判定がある無敵技。ガードされても距離が離れるため、反撃をうけない。フェイタルシフトで前に突き進む火車に変化する。
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JD
Next to long, because it does not stretch even damage judgment strong.Possible pursuit by a wall bound trigger at the counter on the wall end.
Low profile, can be avoided by crouching. Landing rigidity exists.
JD 空中火車の轍
地上版と違い無敵はないが、コンボ補正が緩く、相手を浮かすため上手く使ったらコンボが伸びる。フェイタルシフトで前に突き進む火車に変化する。
--
JD
Next to long, because it does not stretch even damage judgment strong.Possible pursuit by a wall bound trigger at the counter on the wall end.
Low profile, can be avoided by crouching. Landing rigidity exists.
コンボ
COMBO
基本コンボです。
ダウンが取れ、ヒット確認も容易な基本的な連携です。
ダウンが取れ、ヒット確認も容易な基本的な連携です。
ABCD式駆り(B)
Basic combo.
ABCDDrive(B)
状況有利になる連携です。朽ちる燐寸で置き攻めを行い、攻めを継続します。
ABD朽ちる燐寸(溜め)(A)
Situation advantageous to become cooperation.
ABDRot flame(Keep press)(A)
ダメージと有利が取れる発展型連携です。
ABB炎菜架(A)ダッシュB炎菜架(A)
CB朽ちる燐寸(溜め)(A)
CB朽ちる燐寸(溜め)(A)
Evolved cooperation
ABBHONAKA(A)DashBHONAKA(A)
CBRot flame(Keep press)(A)
CBRot flame(Keep press)(A)
運びコンボです。
ABA低空ダッシュJBJC着地
CB式駆り(B着地
ABジャンプキャンセルJAJBジャンプキャンセル空中投げ
CB式駆り(B着地
ABジャンプキャンセルJAJBジャンプキャンセル空中投げ
Evolved cooperation
ABAAir dashJBJC
CBDrive(B
ABJump cancelJAJBJump cancelAir throw
CBDrive(B
ABJump cancelJAJBJump cancelAir throw
投げの中央拾いです。
投げB朽ちる燐寸(溜め)(A)
Throw
ThrowBRot flame(Keep press)(A)
投げは画面端では沢山繋がります。
若干繋がる内容が変わりますが、この画面端コンボは様々なルートから使えます。
若干繋がる内容が変わりますが、この画面端コンボは様々なルートから使えます。
投げCCダッシュ
CCCCB朽ちる燐寸(溜め)(A)
CCCCB朽ちる燐寸(溜め)(A)
corner Throw
ThrowCCDash
CCCCBRot flame(Keep press)(A)
CCCCBRot flame(Keep press)(A)
ゲージを消費してコンボを伸ばします。
(FS = フェイタルシフト)
(FS = フェイタルシフト)
ABCD式駆りFS(B)AB
ジャンプキャンセルJAJB
ジャンプキャンセルJAJB焔刀(C)
ジャンプキャンセルJAJB
ジャンプキャンセルJAJB焔刀(C)
1 gauge combo
(FS = Fatal shift)
(FS = Fatal shift)
ABCDDrive FS(B)AB
Jump cancelJAJB
Jump cancelJAJBFlame blade(C)
Jump cancelJAJB
Jump cancelJAJBFlame blade(C)
上記のコンボは画面端だともっと繋がります。
ABCD式駆りFS(B)
ACCダッシュCCB朽ちる燐寸(溜め)(A)
ACCダッシュCCB朽ちる燐寸(溜め)(A)
corner 1 gauge combo
ABCDDrive FS(B)
ACCDashCCBRot flame(Keep press)(A)
ACCDashCCBRot flame(Keep press)(A)
駆け引き
mind game
マインは技の1つ1つの対処が明確で、お互いの読み合いもシンプルです。
例外としてBの判定が強く、ヒット時必殺技キャンセルから攻めの展開が可能です。
朽ちる燐寸(溜め)(A)はヒット時に大幅な有利時間が得られ、ダウンからの置き攻めに重宝します。相手も嫌がってジャンプしたら空中ガード不能技で上に判定の強いCとDを出してガード不能を狙います。咄嗟の場合や相手の飛込みが早い場合は相手の空中技を回避できるAで対空攻撃します。
例外としてBの判定が強く、ヒット時必殺技キャンセルから攻めの展開が可能です。
朽ちる燐寸(溜め)(A)はヒット時に大幅な有利時間が得られ、ダウンからの置き攻めに重宝します。相手も嫌がってジャンプしたら空中ガード不能技で上に判定の強いCとDを出してガード不能を狙います。咄嗟の場合や相手の飛込みが早い場合は相手の空中技を回避できるAで対空攻撃します。
Main is a clear one by one deal of skill, is simple even mutual reading of each other.
Strong determination of B, can be deployed in the attack from the hit during the deathblow cancellation.
Corruptible Rinsun (reservoir) (A) is significantly favorable time at the time of the hit is obtained, handy to Oki from down. Put out a strong C and D of judgment on in the air guard denial skills Once you jump also reluctant opponent will aim the guard impossible. If diving or if the other party of the moment is fast and anti-aircraft attack in A that can avoid the aerial skills of the opponent.
Strong determination of B, can be deployed in the attack from the hit during the deathblow cancellation.
Corruptible Rinsun (reservoir) (A) is significantly favorable time at the time of the hit is obtained, handy to Oki from down. Put out a strong C and D of judgment on in the air guard denial skills Once you jump also reluctant opponent will aim the guard impossible. If diving or if the other party of the moment is fast and anti-aircraft attack in A that can avoid the aerial skills of the opponent.
Cは中段(しゃがみガード不可)なため、ガードの崩しとして機能します。
ただし、立ちガードされると反撃されます。
ただし、立ちガードされると反撃されます。
CABジャンプキャンセルJBJAJB
ジャンプキャンセルJAJB焔刀(C)
ジャンプキャンセルJAJB焔刀(C)
C is because it is the overhead (guard not crouching), it acts as a break of the guard。
it is fight back and are standing guard.
it is fight back and are standing guard.
CABJump cancelJBJAJB
Jump cancelJAJBFlame blade(C)
Jump cancelJAJBFlame blade(C)
火華の羽衣(C)はガード不可なため、ガードの崩しとして機能します。
ただし、ジャンプで回避可能です。
ただし、ジャンプで回避可能です。
Plumage hihana(C) is because the guard can not, acts as a break of the guard.
However, it is possible to avoid a jump.
However, it is possible to avoid a jump.
飛び道具を嫌がってジャンプしたらCで捕まえます。
Cは空中ガード不可です。
Cは空中ガード不可です。
CダッシュJBジャンプキャンセルJAJB焔刀(C)
Once you jump reluctant to missile you caught in C.
C is the air guard are not allowed.
C is the air guard are not allowed.
CDashJBJump cancelJAJBFlame blade(C)
Cよりスキが大きいですが、Dはもっと威力が上がります。
Dは空中ガード不可です。
Dは空中ガード不可です。
DダッシュJBJAJB
ジャンプキャンセルJB焔刀(C)
ジャンプキャンセルJB焔刀(C)
Once you jump reluctant to missile you caught in C.
D is the air guard are not allowed.
D is the air guard are not allowed.
DDashJBJAJB
Jump cancelJBFlame blade(C)
Jump cancelJBFlame blade(C)